Update 22 augustus

Update 22 augustus

Hierbij na wat technische problemen, alsnog een kersverse update :)

Verkopen begint pas bij een NEE

Echt verkopen betekent dat je de klant oprecht wilt helpen met zijn aan- of verkoopbeslissing, of het nu gaat om een woning, hypotheek of verzekering. We duwen echt geen opdracht door iemands strot, maar we nemen ook geen genoegen met een eerste ‘nee’. Een slimme verkoper en/of adviseur luistert, zoekt door en kijkt waar het werkelijke probleem of de echte klantbehoefte zit.

Het bekende voorbeeld van de knijpers laat dat goed zien. Je verkoopt niet simpelweg een knijper, maar benoemt de herkenbare situatie; ook altijd knijpers tekort bij de was, of een chipszak die oud wordt? Pas dan voelt de klant zich begrepen en wordt ‘nee’ vaak alsnog een ‘ja’.

Bij Teer passen we ditzelfde principe toe in de makelaardij, bij hypotheken of verzekeringen. Door aandachtig te luisteren, door te vragen en écht mee te denken, helpen we klanten verder. Niet omdat we koste wat kost een opdracht willen, maar omdat we geloven dat onze waarde zichtbaar wordt als we de echte behoefte van de klant raken. Doe er je voordeel mee voordat de concurrent het doet! En vind je dit nou lastig of heb je extra tools nodig, er zijn genoeg collega's die je hiermee kunnen helpen. Graag zelfs!  

Waarom klanten dan voor ons kiezen? De beleving maakt het verschil

Net als in de horeca gaat het bij ons in de makelaardij niet alleen om het product, maar vooral om de beleving. Tegenwoordig heeft bijna iedereen thuis een Nespresso machine of speciaalbier in de koelkast, en toch betaalt men in de horeca graag veel meer. Waarom? Voor de beleving, de sfeer, de aandacht en het gevoel verzorgd te worden. Dat is precies waar wij ons als Teer mee onderscheiden.

Een klant wil zich gehoord en gezien voelen, en dat zit vaak in kleine dingen; een warme begroeting, een kopje koffie of thee aanbieden, een praatje maken, even meewandelen naar de spreekkamer, een vriendelijke groet bij vertrek en bovenal een oprechte lach op je gezicht. Het zijn ogenschijnlijk kleine gebaren, maar ze maken echt groot verschil.  

Iedereen bij Teer is een visitekaartje voor ons mooie bedrijf en met enthousiasme, aandacht en gastvrijheid leggen we onze klanten in de watten. Dit gaat al heel vaak goed, maar we kunnen het niet vaak genoeg zeggen dat we dit onderdeel echt heel belangrijk vinden! Dus ook als je het precies even heel druk hebt en er komt spontaan een klant binnen, tover dan toch die lach op je gezicht :) 

Wij zijn Teer, we jagen op de beste koper, niet op een getal 

Bij Teer doen we niet aan waardebepalingen zoals iedereen dat doet. Want de echte waarde van een woning bepaalt de koper zelf. Onze missie is simpel, wij vinden de koper die het meest betaalt. Dat vraagt brutaler handelen en meer slagkracht.

Hoe doen we dat? Goede vraag en daar zijn we nu mee bezig. Er is vanuit het mt een mail verstuurd naar de vestigingsleiders en we hebben bijna alle input binnen waarmee we weer verder kunnen. We willen vooral laten zien dat Teer niet afwacht, maar actief, zichtbaar en overtuigend opereert. Meer slagkracht, meer aandacht, meer resultaat. Kortom we blijven streven naar verbetering en hierover later meer.  

Even geduld, de site doet z’n werk

Ons marketingteam krijgt de laatste tijd regelmatig vragen over woningen die nog niet op de Teer site staan. Goed om te weten... meestal staat een woning binnen 2 uur na binnenkomst online. We vragen daarom om een beetje geduld. Natuurlijk horen we het graag als er echt iets niet lijkt te kloppen, maar in de meeste gevallen is het vooral een kwestie van even afwachten. Ennnn vandaag is het dan echt zo ver, onze good old Annika voor het laatst.. We gaan je missen Topper! Bedankt voor alles en heeééél veel succes bij Facta! Uit het oog maar zeker niet uit het hart, vele van ons houden contact met je!  

Gamma update

Binnen enkele weken verwachten we de eerste proefdruk van onze gevulde Toolbox! Dat wil zeggen de luxe geschenkverpakking met Teer & Gamma-branding, gevuld met een hamer, schroevendraaier en rolmaat, en mogelijk nog een kwast. Superleuk om bijvoorbeeld mee te geven bij een sleuteloverdracht.

Daarnaast zijn er vers van de pers vandaag A0-stoepborden besteld en zullen we binnenkort zichtbaar zijn bij 6 Gamma-vestigingen in ons werkgebied. We strijden voor meer, maar dit is alvast een mooi begin! 

Tot slot brengen Robin en Rick binnenkort een bezoek aan het hoofdkantoor van Intergamma om kennis te maken met de nieuwe manager en samen te kijken hoe we onze samenwerking verder kunnen versterken. Gentle Reminder 26 augustus Open huizen route, maar de uitgebreide versie staat hiernaast nog gemeld (gepost op 13 augustus).

Afsluiter 

Beste allemaal, bedankt weer voor jullie inzet de afgelopen week. Een heel gezellig weekend toe gewenst en bis montag!!!

Terug naar overzicht