Update vanuit Alkmaar
Ondanks dat wij hier ook de eerste tekenen zien van een veranderende markt gaan we eigenlijk best goed. De eerste 4 maanden laten toch weer een verbetering zien ten opzichte van vorig jaar dus dat is altijd lekker zo aan het begin van het jaar. Het aanbod loopt ook goed door en mede door een (zou haast zeggen) noodzakelijke voorbereiding qua advies vraagprijs worden de woningen goed verkocht en hebben we geen “winkeldochters”. We weten allemaal dat dit veel tijd kost en laat dat nu net iets zijn waar we een “te kort” aan hebben. Verwachtingsmanagement richting je opdrachtgever is daarom volgens ons cruciaal op dit moment.
Voorbeelden van snelle verkopen zijn o.a. de Frieseweg 4d, de Stalpaertstraat 80, de Frans Halsstraat 45 (doorverkoop / heeft bij ons een woning gekocht), de Ooievaarstraat 9 (doorverkoop / heeft bij ons een woning gekocht) en de Reijersgroet 115. Bij dit laatste object heeft het ?-bord goed gewerkt. Er stond nog een woning te koop en middels het ?-bord hebben we uiteindelijk toch 5 kandidaten extra gekregen.
Ook het aantal nieuwe zoekers loopt stabiel door, zodat ook de samenwerking met onze hypotheekstrijders blijft doorgroeien. Zo hebben we onlangs de Langestraat 86b kunnen aankopen via een lead van Roy en heeft hij uiteindelijk natuurlijk ook de hypotheek kunnen verzorgen. Zo ook bij de recente aankoop van het Tuinderspad 32, waar Teer mooi de hypotheek heeft kunnen verzorgen. De collegialiteit in Alkmaar is ook top en hierdoor hebben we o.a. De Bregjesakker 14 kunnen aankopen door een zgn. “eigen klant voor een eigen pand” situatie….
Ook een voorbeeld van “niet luisteren”…. Kandidaat kwam via Rick (had mevrouw al een eerdere goede ervaring mee en dat is natuurlijk logisch…ha ha) maar betrof erfgenaam kwestie en zus wilde hoger vragen. Je raadt het al…weinig animo. Ze gaf uiteindelijk wel toe dat ze beter had moeten luisteren…maar goed, al met al toch tevreden en de opbrengst kunnen realiseren die we hadden afgegeven (+ we kregen de woning in de verkoop van de kopers…)
Kortom, we gaan lekker en genieten nog elke dag van ons mooi vak…
Groet,
Cindy, Tamara en Rob