Facebookadvertentie

Facebookadvertentie

Ik leuk nieuws om te delen! Vanaf nu zullen we bij elke woning die wij aanmelden een Facebookcampagne opzetten met een link naar de woning op onze website.

Ik leuk nieuws om te delen! Vanaf nu zullen we bij elke woning die wij aanmelden een Facebookadvertentie opzetten met een link naar de woning op onze website. Dit is een tryout om te kijken of het behapbaar is en nuttig is. Bovendien zullen we de advertentiemogelijkheden uitbreiden naar andere social media kanalen. Dit een mooie kans om ons bereik te vergroten en onze klanten nog beter van dienst te zijn.

Wat moeten jullie hiervoor doen?
Bijna niets, wij krijgen al een mailtje dat de woning is aangemeld. Informeer de klant hierover per mail, telefoon of in de WhatsApp-groep als de woning is aangemeld met het volgende (of soortgelijk) bericht: "Wij starten direct een Facebookadvertentie op voor jullie woning om het bereik zo groot mogelijk te maken. Wij nemen de kosten hiervoor op onze rekening!"

Dat is toch hartstikke duur?
Het is een investering in onszelf en in de klant. Vanaf nu kiezen we ervoor om niet meer standaard een toppositie op Funda voor onze rekening te nemen (dit deden we standaard in de plaats van onze vestiging). Funda promotiemiddelen kunnen nog steeds gebruikt worden maar overtuig de klant van de eventuele waarde en factureer dit door. Naast deze campagne doen we geen social media advertenties meer cadeau.

Waarom een campagne op Facebook in plaats van een toppositie op Funda?
Bij nieuwbouwprojecten is het belang van social media inmiddels bewezen (wil je meer info, ik praat er graag over 😉). Daarnaast is het meetbaar hoeveel extra kliks het oplevert én je bereikt een extra doelgroep. Mensen die misschien nog niet wisten dat ze een verhuiswens hadden tot ze per toeval hun nieuwe stek voorbij zagen komen. Dit opent deuren naar potentiële kopers die anders misschien niet bereikt zouden worden.

Hoe ziet de advertentie eruit?
In de advertentie wordt de woningvideo gebruikt. Het bereik is een stuk groter en daarmee nog belangrijker dat het een representatieve video is. Bereid je video's goed voor en zorg dat je er representatief uitziet, ook als het warm is. Dit is het moment om onszelf te presenteren! De advertentie loopt 5 dagen en we verwachten hier tussen de 800 en 1000 kliks op.

Als er vragen zijn, stel ze gerust. Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast!

Terug naar overzicht